M Fikar Datuk Rajo Magek Pimpin BMPN Pauh IX Kuranji


SUMBARNET.COM - Terpilih secara aklamasi, Muhammad Fikar Datuk Rajo Magek resmi jadi Ketua Badan Musyawarah Pembangunan Nagari (BMPN) Pauh IX Kecamatan Kuranji Kota Padang, Sumatera Barat.

Pemilihan dilakukan dalam rapat terbuka Mubes BMPN Pauh IX yang dipimpin oleh Ketua Majelis Pertimbangan Adat (MPA) KAN Pauh IX, Irwan Basir Datuk Rajo Alam yang didampingi oleh Zul Akmal Naro, Amrizal Rengganis, dan Evi Yandri Rajo Budiman.

Usai terpilih secara aklamasi, M Fikar menegaskan, dirinya ingin menjadikan BMPN sebagai organisasi yang bermartabat dan berkemajuan.

"Mari kita bersama-sama membangun nagari melalui BMPN ini. Kita jadikan BMPN sebagai organisasi bermartabat dan berkemajuan dengan semangat persatuan untuk kemajuan nagari," cakapnya.

M Fikar Datuk Rajo Magek akan memimpin BMPN Pauh IX untuk lima tahun ke depan. Untuk menyusun kepengurusan yang akan bekerja bersama M Fikar, dibentuklah tim formatur yang mewakili masing-masing tapian di Pauh IX.

"Tim Formatur ini nanti akan menyusun kepengurusan bersama ketua terpilih," ujar Irwan Basir Datuk Rajo Alam selaku pimpinan rapat.(adf/by)

0 Post a Comment:

Posting Komentar

Selamat datang di Website www.sumbarnet.com, Terima kasih telah berkunjung.. tertanda, Pemred: Firma Ragnius